Atasi Gusi Berdarah Dengan Vitamin C 500mg Sustained Release Plus Shaklee

Vitamin C memang boleh bantu atasi masalah gusi berdarah. Saya pernah kena juga bleeding gum ni. Selalunya kena masa gosok gigi. Memang rasa tak selesa sangat. Sebab mulut tu rasa semacam. Dan kadang-kadang kalau kerap sangat mulut cepat berbau busuk. Saya hairan juga masa kena sebab memang jarang sekali kena macam tu.

Fikir punya fikir hmmm rasanya takde apa-apa yang pelik pun. Saya pun sihat. Makan dan gosok gigi macam biasa. Tapi saya tersedar 1 benda. Memang beberapa bulan sebelum tu saya culas ambil Vitamin C. Kemalasan melanda. Liat je nak buka botol vitamin tu. Bukannya susah pun. Sehari sebiji je kena makan.

 

Atasi bleeding gum masa mengandung dengan Vitamin C
Ambil Vitamim C secara konsisten untuk elakkan masalah gusi berdarah

 

Gusi berdarah ni biasanya mudah terkena pada ibu mengandung akibat perubahan hormon. Selain tu boleh disebabkan oleh penyakit skurvi yang berpunca daripada kekurangan vitamin C, tak menjaga kebersihan gigi, kekurangan vitamin K, leukemia, jangkitan kuman pada gusi dan banyak lagi.

Namun, untuk kes gusi berdarah biasa yang disebabkan kekurangan nutrien, amalan pengambilan Vitamin C Plus Sustained Release boleh membantu mengurangkan kejadian bleeding gum ni.

 

Apakah Keistimewaan Dan Perbezaan Sustained Release Vitamin C Plus Shaklee?

 

Vita C Plus Sustained Release Shaklee berbeza dengan kebanyakan Vitamin C dipasaran terutamanya yang berasaskan bahan kimia sintetik. Selain daripada selamat sebab dibuat daripada bahan semulajadi, ianya juga mempunyai formulasi istimewa.

 

Dicipta dengan formulasi Sustained Release iaitu – pembebasan berterusan secara semulajadi.

  • Setiap tablet vitamin C mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah termasuk kulitnya (500mg) dan p 1.5 vitamin C tersebut dibebaskan ke dalam tubuh kita setiap jam. Ujian klinikal telah membuktikan Vitamin C dalam 2 tablet Vitamin Shaklee (dalam jurang masa 5 jam) mampu kekal dalam plasma darah kita selama 24 jam.
  • Setiap tablet mengandungi 120mg bioflavonoid (25% dari bioflavonoid, diekstrak dari kulit buah) yang juga dikenali sebagai Vitamin C Complex. Ia mempunyai kemampuan meningkatkan keberkesanan Vitamin C dalam tubuh kita, melegakan inflamasi, menentang infeksi bakteria dan radikal bebas.
  • Dalam masa sama bioflavonoid complex ni melindungi Vitamin C daripada teroksida dan cepat rosak.
Vita C Plus Sustained Release Shakee
Vita C Plus Sustained Release Shaklee dengan formulasi bioflavonoid complex untuk elakkan vitamin C teroksida.

 

Kebaikan Dan Kelebihan Sustained Release Vita-C Plus

 

Manfaat dan faedah Vitamin C Shaklee terhadap kesihatan ialah:

 

1. Membentuk Kolagen

Merangsang pembentukan kolagen. Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu, ianya mamp mengurangkan kedutan dan menghalang otot menjadi lembik.

 

2. Memperbaiki Simptom Pendarahan

Kekurangan Vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam dikulit, pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering, ruam dan kulit kasar.

 

3. Peningkatan Sistem Imun

Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan alergi hidung dan kulit, asthma. Juga menyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan simptom flu dan selsema.

 

4. Memerangi Kanser

Ianya satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa, mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel-sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan. Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel kita.

 

5. Mencantikkan Kulit

Pengambilan Vitamin C setiap hari membantu mencerahkan kulit, melambatkan penuaan, dan menyekat pembentukan pigmen. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.

 

6. Memperbaiki Insomnia

Ia memperbaiki insomnia, stres, masalah berkaitan mental seperti keresahan.

 

7. Mengekalkan Kolesterol Sihat

Ianya mampu mengurangkan kolesterol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghindarkan arteriosclerosis, thrombus, menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah, pendarahan serebral dan skurvi.

 

Kenapa Kita Perlu Ambil Vitamin C

 

Haiwan menghasilkan Vitamin C mereka sendiri, seperti arnab mampu menghasilkan 18,000mg (18g) Vitamin C sedangkan manusia tidak dapat menghasilkan Vitamin C. Tambahan pula Vitamin C larut air dan akan hilang berterusan dari tubuh kita. Oleh itu adalah perlu untuk kita mengambil Vitamin C setiap hari. Vitamin C tidak memberi kesan toksik.

Kajian dari Dr. James Scala telah menunjukkan, adalah selamat untuk mengambil 5,000mg (10 tablet) hingga 10,000mg (20 tablet) Vitamin C sehari. Dr. Pauling, yang menemui Vitamin C, mengambil 18g (18,000mg) sehari dan beliau sihat secara fizikal pada umur 94 tahun.

 

Adakah Vitamin C Daripada Buah Sudah Mencukupi?

 

Setiap hidangan buah-buahan membekalkan sekitar 45mg-60mg Vitamin C. Buah-buahan akan menghasilkan Vitamin C yang lengkap dalam masa 10 hari selepas buah itu ranum. Oleh itu, buah yang tidak ranum mengandungi kandungan Vitamin C yang sedikit.

Kandungan Vitamin C pada buah akan berkurangan kepada separuh apabila dipetik dan akan musnah apabila terdedah kepada kepanasan. Pengambilan Vitamin C dapat melengkapkan keperluan Vitamin C dalam tubuh.

 

Jadi, sebab tu lah kita patut amalkan Vitamin C tiap-tiap hari. Vitamin C sebenarnya salah 1 vitamin asas yang patut kita amalkan. Bukan saja untuk gusi berdarah, tapi kalau kerap demam, batu dan selsema, pengambilan Vitamin C masa sihat sangat penting sebenarnya. Sebab bila kita dah sakit, Vitamin C ni dapat kurangkan simptom-simptom penyakit yang kita alami.

So walaupun tak sihat, tak lah teruk sangat dan mungkin tak kerap sangat sebab sistem imun dan sel badan kita tak terlalu lemah akibat daripada tindakan Vitamin C dalam badan. Sebotol Vitamin C Shaklee ni harganya Cuma RM92.50. Sebotol ada 180 biji dan boleh tahan sampai 6 bulan! Memang jimat dan murah. Boleh hubungi saya untuk dapatkan Vitamin C yang best ni 🙂

 

 

Hubungi saya untuk dapatkan produk berserta diskaun 15-25% yang lebih menjimatkan dengan mendaftar sebagai ahli Shaklee sekarang 🙂

Hazrina Nasir

ID 951651

SMS/ Whatsapp 019 269 2301

This Post Has One Comment

Leave a Reply

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Close Menu