Lecithin Bantu Kuruskan Badan Dengan Cara Pecahkan Lemak Tepu Yang Degil!

Pengambilan Lecithin semasa berdiet untuk kuruskan badan boleh bantu pecahkan lemak tepu degil yang terdapat di seluruh tubuh. Selalunya lemak tepu ni ada di kawasan berlemak macam perut, bawah lengan, peha, punggung dan sebagainya dan lelemak ni memang susah sangat nak dibuang! Tapi amalan pengambilan nutrisi yang betul disertai dengan pemakanan sihat dan juga senaman secara berdisiplin memang boleh bantu kurangkan berat badan.

Lecithin adalah salah satu vitamin penting yang dicadangkan dalam set kurus lengkap Shaklee untuk kurangkan lilitan inci di badan. Lecithin daripada Shaklee diektsrak daripada kacang soya organik bukan-GMO, setiap kapsul mengandungi 520mg lecithin soya termasuk 80mg kolin dan 48mg inositol. Lecithin yang dirembeskan oleh tubuh akan menghasilkan acetyl-kolin, inositol, fosforus dan lemak tak tepu.

 

Lecithin Shaklee bantu kuruskan badan dengan pecahkan lemak degil di bahagian peha, lengan, perut, punggung dll
Lecithin Shaklee bantu pecahkan lemak degil di bahagian peha, lengan, perut, punggung dll

 

Kebaikan Dan Manfaat Lecithin Untuk Kesihatan

 

Sebenarnya Lecithin ni banyak kebaikan dan faedah untuk kesihatan bukanlah untuk turunkan berat badan je. Tapi ada banyak kebaikan dan faedah Lecithin untuk kesihatan keseluruhan tubuh. Antaranya ialah:

 

Lecithin Shaklee baik untuk pelangsingan, kesihatan dan kecantikan kulit, kesihatan kardiovaskular, bengkak susu, sembelit dll.
Lecithin Shaklee baik untuk pelangsingan, kesihatan dan kecantikan kulit, kesihatan kardiovaskular, bengkak susu dll.

 

1. Menyerap Vitamin Yang Larut Lemak – Membantu tubuh dalam menyerap vitamin A, D, E dan K yang larut lemak.

 

2. Melindungi Hati – Menghalang enapan lemak dihati, sirosis hati dan hati berlemak. Juga membantu memulihkan kesihatan hati.

 

3. Pemecahan Lemak Dan Kolesterol – Lecithin bertindak sebagai ‘pembersih’ salur darah, pengambilan tambahan membantu mengemulsi dan metabolisma lemak, kolesterol dan trigliserid didalam tubuh.

 

4. Pelangsingan – Menghalang obesity. Pengambilan dalam kuantiti yang banyak mempercepatkan pembakaran lemak untuk kesan pelangsingan yang seimbang.

 

5. Mencantikkan Otot Dan Kulit – Membentuk membran sel, melembabkan dan menghaluskan kulit untuk kulit yang cantik, mengaktifkan metabolisma sel dan melambatkan penuaan.

 

6. Memperbaiki Alergi – Menghalang platlet darah dari mengaktifkan tisu gegelung didalam salur darah, dan seterusnya mempertingkatkan alergi seperti penyakit kulit – dermatitis, demam, alergi.

 

7. Menghalang Kejadian Batu Karang – 90% dari batu karang terjadi daripada kolesterol, lecithin mengemulsi kolesterol berlebihan untuk menyekat kejadian batu karang.

 

8. Mempertingkatkan Daya Ingatan Dan Meringankan Stress – Megandungi kolin yang membentuk penghantar untuk saraf kranial yang mempertingkatkan kuasa pembelajaran, memperbaiki daya ingatan, menghalang Alzheimer dan meringankan stress. Wanita hamil harus mengambil jumlah lecithin yang secukupnya untuk pembesaran sihat janin.

 

9. Menghalang Tekanan Darah Tinggi – Memperbaiki tekanan darah tinggi dengan menghalang arterioklerosis, menggalakkan peredaran darah.

 

10. Memperbaiki Prostat Lelaki – Kajian telah membuktikan masalah prostat dan urethra lelaki dapat diperbaiki dengan pengambilan kuantiti lecithin yang banyak.

 

11. Meringankan Sembelit – Lecithin adalah pelembut najis yang berkesan, ianya melembabkan usus dan meleraikan toksin dalam usus.

 

Ada banyak kan kelebihan Lecithin ni? Bukan je untuk kurus tapi baik untuk kecantikan kulit, kesihatan minda, kesihatan kardiovaskular, kesihatan hati dan banyak lagi. Lecithin adalah satu produk hot-seller daripada Shaklee. Memang ramai peminat! Anak-anak saya pun saya bagi Lecithin ni untuk kuatkan minda diorang. Harga sebotol Lecithin hanyalah RM52.50 dan ada 180 biji! Memang murah sangat dan mampu milik!

Boleh segera hubungi saya untuk cuba Lecithin Shaklee hari ni ok? 😉

 

 

Dapatkan produk berserta diskaun 15-25% yang lebih menjimatkan dengan mendaftar sebagai ahli Shaklee sekarang 🙂

Hazrina Nasir

ID 951651

SMS/ Whatsapp 019 269 2301

This Post Has One Comment

Leave a Reply

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Close Menu