Kuatkan Sistem Imun Dalam Masa 3 Hari Dengan Nutriferon Untuk Mencegah Jangkitan Penyakit

Nutriferon adalah sejenis serbuk yang dibuat daripada bahan-bahan semulajadi yang boleh bantu kuatkan sistem imun dalam tempoh 3 hari. Ini supaya dapat bantu badan kita mencegah daripada jangkitan penyakit yang boleh menyebabkan kita jatuh sakit teruk atau kerap sakit.

Adalah penting untuk kita berusaha mencegah. Sebab kalau dah sakit pun terpaksa keluarkan duit untuk mengubati. Dah lah tu terpaksa dapat pakej tak bermaya, sakit sana sini dan tak lalu makan minum lagi. Apa kerja pun tak boleh jalan. Dah mengganggu produktiviti. Kalau single mingle takpe juga boleh rehat fokus untuk kesihatan diri sendiri saja.

Tapi kalau ada anak-anak, suami, keluarga dan kerjaya, kan banyak perkara terganggu. Memang lah jatuh sakit tu takdir. Tapi sekurang-kurangnya penting untuk kita berusaha pelihara kesihatan diri. Sekurang-kurangnya kalau jatuh sakit tak lah teruk sangat. Adalah penting untuk kita berusaha kuatkan sistem imunPenemuan Terhebat Dalam Bidang Immunologi.

Jadi hari ni saya nak kongsi tentang 1 vitamin ni yang mana boleh boost immune system kita dalam tempoh 3 hari.

 

Cegah jangkitan penyakit dengan cara tingkatkan sistem imun badan
Cegah jangkitan demam, batuk, selsema dengan cara kuatkan sistem imun.

Interferon Dalam Nutriferon Shaklee Kukuhkan Sistem Pertahanan Badan Untuk Melawan Penyakit

 

Interferon buat julung kalinya ditemui oleh Dr. Yasuhiko Kojima dari Universiti Tokyo pada tahun 1954. Selepas membuat kajian selama 40 tahun dan semakan semula beribu-ribu jenis sebatian dan lebih 200 jenis herba yang berlainan, Dr. Kojima telah berjaya membangunkan satu-satunya interferon semulajadi didunia yang diformulasi dan dinamakan Nutriferon.

Dr. Kojima berjaya mengenalpasti ekstrak dari 4 tumbuhan iaitu biji labu, sunga Saffflower, Honeysuckle Jepun dan biji Plantago, kesemua bahan tersebut mempunyai daya kebolehan mendorong pengeluaran semulajadi interferon tubuh. Formula yang digunakan adalah semulajadi, selamat, tulin dan berkesan.

Penemuan dan rekaan ini telah diiktiraf sebagai penemuan terhebat dalam bidang immunologi. Nutriferon adalah satu Formula Eksklusif dan dipaten oleh Shaklee dan tidak dijual dikedai-kedai biasa. Ianya hanya boleh didapati melalui Shaklee.

Dalam bidang perubatan, suntikan interferon banyak digunakan untuk merawat penyakit hepatitis, kanser, hidrophobia (penyakit anjing gila), herpes dan HIV dan lain-lain. Malah, telah terbukti bahawa interferon amat berkesan untuk melindungi kita daripada jangkitan influenza dan berbagai jenis penyakit lain.

 

Nutriferon Dihasilkan Daripada 4 Ekstrak Tumbuhan

 

Setiap ekstrak tumbuhan utama yang terdapat dalam Nutriferon mempunyai fungsi utama masing-masing iaitu:

 

Nutriferon Shaklee tingkatkan sistem imun dalam masa 3 hari.
Nutriferon Shaklee bantu kukuhkan sistem imun dalam masa 3 hari sekiranya diambil secara konsisten.

 

1. Biji Labu – Merangsang pengeluaran interferon semulajadi dalam tubuh. Dan menentang radikal bebas dan faktor penyebab kanser.

 

2. Biji Plantago asiatica – Mengandungi polisakarida yang mengaktifkan sel-sel imun.

 

3. Honeysuckle Jepun – Menentang pencerobohan virus dan kuman ke dalam badan.

 

4. Bunga Safflower – Menghasil dan memperkuatkan keupayaan makrofaj memusnahkan virus dan kuman.

 

Kebaikan Dan Manfaat Utama Nutriferon Terhadap Kesihatan

 

1. Mengukuhkan Sistem Imun Dalam Masa 3 Hari – Ianya adalah satu-satunya interferon semulajadi didunia. Kajian-kajian telah menunjukkan bahawa interferon mampu merangsang dan mempertingkatkan secara keseluruhan sistem imun tubuh dengan mengerahkan sistem pertahanan semulajadi tubuh berfungsi untuk membunuh: T-cells, B-cells dan macrophage.

 

2. Melawan Kanser Dan Tumor – Interferon semulajadi mengandungi polisakarida yang merangsang dan mengaktifkan immunoglobulin melawan sel-sel tumor dan kanser. Selain dari itu ia juga mampu mengurangkan ketidakselesaan pada waktu rawatan kemoterapi.

 

3. Melindungi Dari Influenza – Ia mengimbangi kepada respon alergi persekitaran dan pencemaran udara, melindungi dengan berkesan daripada virus, mikrob, termasuk selsema, flu, alergi, inflamasi dan influenza.

 

4. Meringankan Stress Dan Kelesuan – Meringankan kemudaratan yang disebabkan oleh keresahan, stress, kelesuan dan gaya hidup yang sibuk.

 

5. Melambatkan Penuaan – Formula unik Nutriferon merangsang pengeluaran makrofaj untuk mengurangkan radikal bebas, virus dan kuman. Justeru itu sel-sel akan menjadi lebih sihat.

 

6. Mengurangkan Infeksi Oleh Pesakit-Pesakit Hepatitis B Dan C – Keberkesanan Nutriferon dalam memerangi virus akan mengurangkan infeksi dan meminimumkan ketidakselesaan, seperti kembung perut, rasa mual, muntah dan lain-lain kepada pesakit-pesakit Hepatitis B dan C.

 

7. Mempertingkatkan Menopaus – Hipertensi, tahap kolestrol yang tinggi, kitaran darah, dan masalah lain berkaitan menopaus akan menjadi lebih baik.

 

8. Mempertingkatkan PMS – Terbukti secara klinikal mengurangkan simptom yang terjadi akibat ketidakseimbangan sistem endokrin iaitu kekejangan waktu haid, sakit belakang, sakit payudara, masalah jerawat, kegelisahan, insomnia dan mood swing.

 

Dari Mana Datangnya Virus, Kuman Dan Mikrob?

 

Kita sentiasa terdedah kepada beribu jenis mikrob melalui pernafasan (hawa dingin, gas buangan, asap, virus di udara, habuk), berjabat tangan, sentuhan dengan objek (perabot, habuk hama pada selimut, pengangkutan awam, peluh, air), makanan, latihan fizikal, persekitaran kerja dan lain-lain.

 

Bagaimana Mikrob Menjejaskan Kita?

 

Apabila banyak kuman dan mikrob menyerang kita pada sesuatu masa, terutama sekali apabila tubuh kita kekurangan interferon dan sel-sel imun, kita akan cepat keletihan, stress, terganggu tidur atau dijangkiti flu, batuk, alergi, asthma, ekzema, jerawat dan lain-lain.

Sel-sel yang teroksidasi dan tidak sihat membentuk lebih banyak radikal bebas yang seterusnya mengakibatkan penyakit degeneratif, penyakit kronik, kanser dan lain-lain.

Jadi sebab tu lah Nutriferon ni perlu ada dalam setiap rumah. Sebab dia bertindak sebagai first aid kit yang boleh beri bantuan awal untuk kawal jangkitan penyakit dan cegah penyakit daripada jadi lebih teruk. Demam, batuk, selsema adalah penyakit yang paling common paling kerap dan ramai orang kena.

Jadi sangat baik sebenarnya kalau amalkan 1 hari 1 sachet Nutriferon ni untuk pelihara antibodi badan kita agar sesntiasa kuat. Sekotak Nutriferon ada 30 sachets berharga RM181.25. Tapi boleh hubungi saya ye kalau nak beli dengan harga lebih jimat. Ok? 😉

 

 

Dapatkan produk berserta diskaun 15-25% yang lebih menjimatkan dengan mendaftar sebagai ahli Shaklee sekarang 🙂

Hazrina Nasir

ID 951651

SMS/ Whatsapp 019 269 2301

This Post Has 2 Comments

Leave a Reply

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Close Menu