Vivix Membantu Mengawal Penyakit Kronik Diabetes, Darah Tinggi, Sakit Jantung Dan Buah Pinggang

Vivix adalah produk antioksidan hebat yang mampu mencegah serta melindungi sel hinga ke peringkat cellular DNA. Vivix merupakan supplement terbaik yang mampu mencegah dan memperbaiki penyakit kronik seperti kanser, diabetes, sakit jantung, buah pinggang, darah tinggi, resdung kronik dan pelbagai penyakit lain.

Tahu tak? Tubuh badan kita terdiri daripada unit asas yang dipanggil sel. Penyakit bermula bila sel ni menjadi lemah dan radikal bebas mula merosakkan sel menyebabkan seterusnya kerosakan mula merebak. Inilah punca kepada pelbagai jenis penyakit termasuklah kanser.

Radikal bebas adalah ion-ion tak stabil yang sentiasa ada disekeliling kita terutamanya dalam persekitaran udara, air, barangan dan makanan tercemar. Kita tak dapat lari daripada radikal bebas melainkan memastikan sel imun tubuh kuat untuk menentang ancaman kerosakan ion-ion tak stabil ini.

Tapi, Vivix boleh bertindak memusnahkan radikal bebas dan memperbaiki sel serta melindunginya hingga ke peringkat cellular DNA. Hebat kan?

 

Menhikut kajian, 1 daripada 6 rakyat Malaysia menghidap Diabetes. Kawal dan cegah dengan Vivix Shaklee
Menhikut kajian, 1 daripada 6 rakyat Malaysia menghidap Diabetes. Cegah sebelum terlambat.

Keistimewaan Dan Kehebatan Vivix Shaklee

 

Vivix merupakan supplement anti-penuaan terbaik didunia yang dibangunkan selepas penyelidikan bertahun-tahun oleh Shaklee, syarikat nombor 1 supplement/ makanan tambahan di Amerika. Vivix adalah semulajadi. Ujian klinikal dijalankan ke atas ramuan utama untuk memastikan Vivix benar-benar berkesan.

Shaklee telah memperkenalkan Vivix pada Ogos 2008. Vivix adalah merupakan satu produk supplement hasil penemuan revolusi antipenuaan dalam kajian melawan penuaan pada tahap cellular DNA. Lebih 1 juta botol Vivix telah pun dijual.

 

 

Dalam kajian makmal, ramuan Vivix telah menunjukkan impak kepada empat mekanisma penting penuaan pada tahap sel DNA. Kajian klinikal terkini menunjukkan ramuan aktif Vivix berupaya mengaktifkan pengawalan utama genetik yang menolong melambatkan penuaan  pada tahap selular.

Produk Vivix Shaklee adalah asli daripada bahan semulajadi, mempunyai paten tertunda (patent-pending), bahan utamanya diuji secara klinikal dan ianya dihasilkan eksklusif untuk Shaklee.

 

Pelbagai kajian klinikal membuktikan resveratrol memberikan sangat banyak manfaat yang hebat terhadap kesihatan.
Vivix adalah produk berkualiti dan mempunyai keberkesanan yang tinggi terbukti melalui kajian klinikal

 

Bagaimanakah Cara Vivix Bertindak?

 

Vivix bertindak menghalang penuaan ataupun kerosakan sel pada tahap selular dengan 4 mekanisme tindakan. Berikut adalah cara tindakan Vivix Shaklee:

 

Vivix mencegah penuaan pramatang iaitu tua sebelum waktunya
Viviv tonik antipenuaan yang baik untuk kesan awet muda

 

1. Memperbaiki Kerosakan DNA

Setiap hari, setiap sel tubuh diserang oleh hampir sejuta serangan yang merosakkan DNA. Serangan-serangan ini merosakkan pengkalan data genetik, menghasilkan satu ‘typo’ (kesilapan dari yang asal) yang akan mengganggu fungsi sel dan panjang umur. Jadi, ramuan Vivix melindungi dan memperbaiki typo pada selular DNA tadi.

 

2. Pengawalan Genetik

Pengawalan genetik menyumbang kepada deteriorasi (kemerosotan) umur sel. Dalam satu penemuan utama dalam ujian klinikal terbaru, menunjukkan ramuan Vivix mengaktifkan satu pengawalan genetik utama yang menolong melambatkan penuaan tahap selular.

 

3. Pengeluaran Tenaga Yang Kian Menurun Oleh Sel-Sel

Mitochondria (penjana tenaga) didalam sel menghasilkan tenaga yang kita perlukan. Apabila kecekapan mitochondria menurun fungsi sel turut menurun. Ramuan Vivix menggalakkan biogenesis (pembentukan baru) mitochondria untuk meningkatkan tenaga didalam sel.

 

4. Penimbunan Protin AGE

AGE (Advanced Glycation Endproducts) adalah hasil akhir bahan yang telah diproses sel badan. Ianya sangat toksik dan merosakkan. Penimbunan berlebihan protin AGE boleh menyebabkan kerosakan tahap selular yang akan mengganggu ketahanan dan hayat sel.

Ramuan Vivix adalah 10x lebih kuat daripada resveratrol (kandungan unik dalam anggur ‘muscadine’) untuk melambatkan penimbunan protin AGE dalam sel tubuh.

 

Bahan Utama Dalam Vivix Yang Menjadikan Vivix Sangat Berkesan

 

Vivix kaya dengan ramuan semulajadi polifenol yang hebat. Antara bahan yang terkandung dalam Vivix adalah:

 

Bahan-bahan yang meningkatkan keberkesanan tindakan Vivix
Bahan-bahan dalam Vivix yang kaya dengan nutrien polifenol

 

1. Muscadine Grape (Resveratrol, Kuersetin, Asid Ellagic dan Ellagitannins)

Anggur Muscadine ataupun nama saintifiknya ‘Vitis Rotundifolia’ merupakan anggur yang luar biasa, terkenal dengan profil yang kaya dengan polifenol unik dengan pelbagai khasiat kesihatan. Ia mengandungi spektrum polifenol yang menyeluruh seperti resveratrol dan kuersetin.

Kedua-dua bahan ini mengandungi asid ellagic dan ellagitannins yang bila digabungkan dengan polifenol anggur muscadine mampu memberikan kuasa antioksidan yang sangat hebat. Polifenol-polifenol ini terbukti dapat merangsang antioksidan semulajadi tubuh bagi meningkatkan keupayaan dan ketahanan selular.

Tambahan pula, perbezaan kromosom yang terdapat pada Anggur Muscadine iaitu sebanyak 20 berbanding 19 kromosom bagi anggur biasa dapat menghasilkan asid ellagic yang telah terbukti mampu meningkatkan fungsi, prestasi dan keberkesanan keseluruhan sel.

 

2. Polyganum Cuspidatum (Resveratrol)

Polyganum cuspidatum, yang dikenali juga sebagai ‘Japanese Knotweed’ kaya dengan Resveratrol.Resveratrol merupakan sumber polifenol terhebat yang dipercayai berpotensi meningkatkan kesihatan dan kesejahteraan tubuh secara menyeluruh.

Gabungan penyelidikan terbaru mengesyorkan yang ia juga dapat memberi kesan positif terhadap penuaan selular serta mampu melindungi tubuh daripada masalah kesihatan yang berkaitan dengan penuaan.

Selain itu, para penyelidik juga mendapati yang Resveratrol berupaya membantu dalam melindungi selular serta melindungi dan memperbaiki DNA bagi menyokong fungsi sel sihat dan melanjutkan usia.

Bukan itu sahaja, Resveratrol juga telah terbukti dapat meningkatkan penghasilan tenaga diperingkat selular demi meningkatkan tenaga yang lebih baik.

 

3. Purple Carrot dan European Elderberries

Kedua-dua, Purple Carrot dan European Elderberries merupakan tumbuhan unik yang kaya dengan sebatian anthocyanin nya. Anthocyanin merupakan sejenis antioksidan yang telah dikaji secara meluas dapat menyokong kesihatan selular dan menyekat tindak balas tekanan biologi.

Tambahan lagi, polifenol didalam kedua-dua tumbuhan ini telah terbukti dalam kajian makmal dapat meningkatkan fungsi imun, daya penglihatan serta jantung yang sihat.

 

Tumbuhan Polifenol: Penyembuhan Hebat Daripada Alam Semulajadi

 

Bahan-bahan dalam Vivix kaya dengan khasiat nutrien polifenol. Tapi apakah ia?

 

Apakah Polifenol?

Polifenol merupakan sebatian antioksidan semulajadi yang biasa ditemui didalam tumbuhan yang boleh dimakan. Sejak sedekad yang lalu, ramai yang mula mengkaji khasiat kesihatan bagi tumbuhan yang mengandungi polifenol yang bertindak sebagai antioksidan.

Banyak kajian saintifik dan penyelidikan klinikal menyarankan yang pengambilan diet yang tinggi dalam kandungan polifenol dalam jangka masa panjang dapat melindungi masalah kesihatan yang berkaitan dengan penuaan.

 

Resveratrol Membantu Menghalang Penyakit Kronik Seperti Diabetes

Resveratrol adalah kompaun yang terkenal dengan manfaat kesihatan yang sangat luas. Kandungan antioksidan membuatkan proses melawan jangkitan dengan Resveratrol menjadi tidak mustahil.

Dengan Resveratrol, masalah kolestrol dan kandungan gula dalam darah dapat dikawal. Masalah berkaitan neuro-degenerative ataupun kemerosotan saraf seperti Alzheimer dan Parkison juga boleh dielakkan dengan Resveratrol.

Penemuan terbaru adalah kebolehan Resveratrol untuk menghalang Diabetes. Kulit anggur menghasilkan Resveratrol untuk mengepung dan melemahkan serangan. Apabila dijerukkan jenis-jenis anggur, anggur jenis wine merah adalah yang mengandungi kandungan Resveratrol yang paling tinggi.

 

Kelebihan Dan Manfaat Vivix Terhadap Kesihatan

 

Hanya dengan khasiat sesudu teh setiap hari Vivix membantu:

  • Melindungi jantung
  • Memperbaiki kesihatan berkaitan kardiovaskular seterusnya membantu mengawal darah tinggi
  • Melindungi dari luka akibat radiasi UV
  • Melindungi dari kerosakan pada bahagian otak
  • Merencat pembiakan H. pylori yang menyebabkan jangkitan peptic ulcer
  • Memberikan kesan antipenuaan untuk mencegah penuaan sel sebelum waktunya
  • Memperbaiki simptom akibat arthritis dan dan menyokong kesihatan sendi
  • Menghalang virus Herpes 1 dan 2 daripada membiak
  • Melindungi saraf dan memperbaiki fungsi sistem badan
  • Melindungi peparu daripada kerosakan DNA dan kematian sel
  • Menghalang pengoksidan LDL
  • Mengurangkan pelekatan antara platlet sebagai respon antiradang seterusnya mempercepatkan penyembuhan luka
  • Merencat sel kanser dari menjadi semakin serius
  • Mencegah kanser prostat, pankreas, gastrik dan tiroid
  • Menurunkan paras gula bagi pesakit Diabetes
  • Memberikan tenaga dan mengelakkan kelesuan
  • Menggalakkan kesihatan dan memberi perlindungan sistem imun
  • Menggalakkan kesihatan optimum secara keseluruhan

 

Kelehihan dan faedah Vivix untuk kesihatan
Kebaikan dan manfaat Vivix untuk kesihatan

Oleh Itu Siapa Yang Perlu Ambil Vivix?

 

Vivix sangat sesuai diambil oleh mereka yang menghidap penyakit kronik seperti:

  • Sakit jantung
  • Darah tinggi
  • Kencing manis/ Diabetes
  • Tinggi kolestrol
  • Gout
  • Kanser
  • Rabun
  • Resdung
  • Individu yang sihat tapi nak maintain kesihatan yang baik dan berusaha mencegah penyakit daripada awal
  • Individu yang ingin awet muda dan mengelakkan penuaan pra-matang (tua sebelum waktunya)
  • Individu yang mempunyai pelbagai penyakit kronik tapi tak berupaya nak makan banyak ubat dalam satu masa ataupun tak mampu menelan
  • Individu yang mempunyai sejarah keluarga penghidap sakit kronik ataupun mewarisi penyakit genetic daripada keturunan

 

Testimoni Vivix Shaklee

 

Vivix adalah satu pelaburan kesihatan dan telah memberikan sinar baru dalam kehidupan ramai orang. Alhamdulillah ramai yang dah berikhtiar dengan Vivix dan kesihatan mereka semakin baik, semestinya dengan izin Allah. Alhamdulillah. Jom kita tengok himpunan testimoni di bawah.

 

Testimoni 1

rawat_luka_di_kaki_sebab_diabetes
Vivix bantu perbaiki luka di kaki akibat kencing manis.

 

Vivix membantu memperbaiki luka akibat kencing manis
Vivix membantu memperbaiki luka akibat kencing manis di kaki ayah seperti dalam gambar di atas.

 

Testimoni 2

 

 

testimoni_vivix_diabetes_darah_tinggi
Vivix bantu turunkan paras gula dalam darah. Bantu kurangkan sakit badan, sakit lutut dan sakit pinggang.

 

Testimoni 3

testimoni_vivix_rawat_stroke_angin_ahmar
Vivix bantu perbaiki kesihatan penghidap stroke.

 

Testimoni 4

vivi_kawal_kadar_gula_dalam_darah
Vivix perbaiki kesihatan penghidap Diabetes. Kadar gula dalam darah turun.

 

Testimoni 5

vivix_rawat_darah_tinggi
Vivix bantu perbaiki kesihatan pesakit stroke dan darah tinggi. Dah boleh bergerak cergas lepas amalkan Vivix.

 

Testimoni 6

vivix_rawat_idiopathic
Vivix bantu perbaiki kesihatan penghidap penyakit Idiopathic thrombocytopenic purpura (ITP).

 

Adakah Anda Tahu?

 

Kos pembedahan pintasan jantung boleh mencecah minimum RM20,000? Maknanya lebih daripada tu pun sudah tentu. Belum lagi kos rawatan susulan. Untuk penyakit kencing manis, rawatan tahunan terkumpul agak-agaknya berapa ribu pula? Macam mana pula kalau dah sampai tahap kronik sampaikan terpaksa potong kaki? Kos pembedahan dan perubatan dah semestinya.

Tapi yang pasti mana nak ganti kaki yang hilang ataupun nyawa? Sedangkan itulah yang paling berharga dan tak ternilai. Sebab pembedahan bagi penyakit kronik adalah sangat berisiko tinggi.

 

Harga Yang Tidak Dapat Menandingi Khasiat Yang Diberikan Vivix

 

Vivix melindungi sel tubuh daripada kerosakan akibat radikal bebas.
Vivix kaya dengan antioksidan yang boleh memperbaiki sel yang rosak hingga ke peringkat DNA.

 

Harga jualan biasa Vivix Shaklee adalah RM475.00 sebotol. Sebotol mengandungi 150ml cecair pekat dan boleh tahan sebulan lebih dengan pengambilan hanya sesudu teh setiap hari. Vivix berkepekatan tinggi sangat kaya dengan khasiat sampaikan kalau bekukan dalam peti ais di bahagian beku, Vivix tak beku!

Sebab tu hanya minum sikit je sehari dah memadai. Jadi sebenarnya Vivix sangat menjimatkan dan khasiatnya lebih-lebih lagi sangat bernilai seperti yang terbukti dalam testimony-testimoni yang saya kongsikan tadi berbanding harganya.

Untuk pembelian yang lebih bijak dan lebih menjimatkan, anda boleh beli 2 botol  Vivix Shaklee. Sebab dengan pembelian 2 botol Vivix, anda dah layak untuk dapat faedah:

  • Keahlian percuma (Jimat RM79.50)
  • Pulangan tunai/ cash rebate sebanyak 5% (bersamaan RM36).
  • Pembelian terus pada harga ahli

Yang mana jumlah penjimatan adalah sebanyak lebih RM250!

Itulah harga cecair Vivix yang manfaat serta faedahnya merangkumi keseluruhan badan. Sememangnya penuaan adalah proses normal kehidupan. Begitu juga sakit pening adalah takdir yang terjadi atas kehendak Allah. Bahkan hidup dan mati juga telah ditetapkan. Takkan lambat sesaat atau cepat sesaat.

Tapi adalah tanggungjawab kita untuk berusaha menjaga kesihatan diri sebaik mungkin. Ini supaya dengan tubuh yang sihat memudahkan kita untuk menjalani kehidupan dengan lebih berkualiti dengan berbuat amal ibadat dan sebanyak-banyaknya kebaikan untuk manfaat keluarga, masyarakat dan agama.

Boleh hubungi saya untuk pertanyaan lanjut berkaitan produk Vivix Shaklee dan dapatkan Vivix daripada saya sebagai ikhtiar memelihara kesihatan untuk diri sendiri mahupun orang-orang tersayang.

 

Klik sini! Untuk terus membuat pembelian dan pembayaran secara online melalui sistem eSell Shaklee.

 

 

Dapatkan produk berserta diskaun 15-25% yang lebih menjimatkan dengan mendaftar sebagai ahli Shaklee sekarang 🙂

Hazrina Nasir

ID 951651

SMS/ Whatsapp 019 269 2301

This Post Has 4 Comments

Leave a Reply

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Close Menu